PRIMA PAGINĂ » Stiri » DAMBOVITA » UN TELEFON PENTRU MII DE SUFLETE – VIDEO

UN TELEFON PENTRU MII DE SUFLETE – VIDEO

de Andrei Oprescu
14 vizualizări

Tinerele mame din 175 de maternitati din tara vor primi informatii despre ingrijirea nou nascutului. Asistentii sociali si psihologii ajutandu-le sa inteleaga mai usor nevoile acestuia, in cadrul unei campanii ce se va desfasura incepand cu luna septembrie. Dezvoltarea relatiei copil–parinte, dezvoltarea abilitatilor de viata ale copiilor, intrebarie despre educatia copiilor inca din stadiul de bebelusi, dar si informatii juridice, sunt câteva dintre problemele pentru care orice mama din Romania poate primi asistenta gratuita din partea specialistilor. 

Sub sloganul “Telefonul Copiilor le raspunde si mamicilor”, Asociatia Telefonul Copilului a lansat si o noua campanie de informare si constientizare adresata mamelor, pentru a afla ce tip de ajutor pot primi apeland numarul gratuit 116 111, dedicat pana acum copiilor, au anuntat vineri reprezentantii asociatiei. Tinerele mame din 175 de maternitati vor fi cuprinse pana la sfarsitul lunii in cadrul acestei campanii de informare.

Cand se vorbeste despre nr de telefon imi pui pe o umag cu un telefon si scr langa 116 111

Campania reprezinta o continuare fireasca a preocuparii fata de nevoile copiilor si, bineinteles ale mamelor. Nevoia de informare este una dintre ele, astfel ca intrebarile isi pot gasi raspuns printr-un simplu apel catre 116 111. Avand astfel grija de mame, autoritatile pot avem grija de copii. Telefonul Copilului, la care raspund asistenti sociali si psihologi pregatiti sa gaseseasca o solutie si o rezolvare tituror situatiilor legate de problemele cu care se confrunta copiii, vine sa asculte acum si problemele mamelor si sa le ofere sfaturile de care au nevoie pentru a trece mai usor prin perioada de acomodare. Aspectele pentru care orice mama din Romania poate sa contacteze linia telefonica de asistenta 116 111 sunt, pe langa informatiile traditionale legate de protectia dreturilor copilului si a familiei,si cele legate de :

  • dezvoltarea relaţiei copil – părinte / părinţi pe etape de vârstă

  • dezvoltarea abilităţilor de viaţă ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare

  • educaţia copiilor încă din stadiul de bebeluşi

  • depresia post-partum

  • informaţii în concordanţă cu legislaţia în vigoare referitoare la: obţinerea certificatului de naştere, concediul pre şi post natal, concediul maternal, indemnizaţia de creştere a copilului, concediul paternal, dar şi orice alte informaţii din spectrul protecţiei drepturilor copilului şi familiei.

In ceea ce priveste consilierea juridica, aproape 60% din mame au sesizat situatii de incredintare a copilului, dreptul la vizita, , recunoasterea paternitatii, dreptul copilului la pensie alimentara. Alte peste 41% au cerut informatii despre dreptul la concediul de crestere a copilului, indemnizatia, obtinerea certificatului de nastere, pensia de urmas a copilului.
116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii si parinti. Serviciul este disponibil de luni pana duminica, in intervalul orar 08.00 – 00.00.

Ilona Rotaru

Eduard Găiseanu

https://www.youtube.com/watch?v=poT8jQEzrSE

Mai multe stiri

Acest website folosește cookies pentru a imbunătații experiența utilizatorilor. Presupunem că esti de acord, însă poți ai opțiuni Accept Află mai multe