Marea majoritatea a preturilor la fructe si legume in supermarketuri sunt duble comparativ cu preturile practicate de producatori in piete. Cu toate acestea, romanii care cultiva si comercializeaza fructe si legume sunt din ce mai afectati de cresterea numarului de mari magazine in orase. Romanii cheltuie la tarabele din pietele agroalimentare 1 miliard de euro anual. Pare o suma mare, dar ea se micsoreaza abual, in timp ce vanzarile marilor magazine cresc. Supermarketurile si hipermarketurile au ajuns sa încaseze 40% din tot ce cheltuie romanii cand merg sa cumpere alimente.
Preturile din hypermarketuri si supermarketuri sunt mai mari decat cele din piete. Chiar daca in marile magazine romanii au avantajul de a gasi mai multe produse intr-un singur loc, pietele le ofera posibilitatea de a economisi bani. Chiar si asa, in ciuda eforturilor depuse de producatori, vanzarile de la tarabe au scazut simtitor iar numarul clientilor este mai mic decat cel de anul trecut.
Se pare ca, odata cu celelalte cumparaturi, romanii achizitioneaza fructe si legume tot din hipermarket, si asta numai din comoditate, spun specialistii.
In ultimii ani, magazinele mari au castigat tot mai mult teren, in detrimentul comertului traditional. Acest tip de magazine au ajuns sa aiba o cota de piata 40% din comertul alimentar, cu o valoare de 14 miliarde de euro. Pietele abia ajung la 1 miliard de euro. La legume si fructe, preturile din hipermarket sunt cu cel mult un leu mai mari decat cele din piete. Dar asta nu le da de gandit cumparatorilor. Romanii devin reticenti in fata cumparaturilor de la piata si din cauza falsilor producatori. Experianta ultimilor ani cand tone de fructe si legume aduse din afara au fost vandute ca produse autohtone, ii indepratreaza pe cumparatori.