Au risipit banii contribuabililor pe anchiziții publice în care au comis nu una, nu două, nu trei, ci în multe cazuri chiar cinci erori în cadrul aceleași proceduri. Vorbim despre instituțiile de stat din România care au fost sancționate de Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Numai în 2015, pe listă s-au aflat 108 instituții. În Regiunea Sud-Muntenia, campioni la bătaia de joc pe banii contribuabililor au fost spitale, Consilii Județene dar și primăriile.
Lista instituțiilor publice amendate pentru erori grave în procedurile de achiziție a fost făcută publică de ANAP. Numai în anul 2015, 108 instituții au fost sancționate. Nu au fost luate în calcul litigiile care au ajuns în Contencios – Administrativ sau pe rolul altor instanţe, dar nici acelea care vizau bani din fonduri nerambursabile europene. Așadar, risipa este și mai mare în aceste sectoare. Județul Argeș are mari probleme în acest sens. Astfel, Apă Canal 2000 SA a luat o sancţiune de 40.000 lei pentru neaplicarea corectă a procedurii în cazul unui act adiţional pentru contractul ”Remedierea avariei colectorului principal de ape uzate al municipiului Piteşti”. Administraţia Bazinală de Apă Argeş Vedea Piteşti a primit trei amenzi pe un contract, în sumă totală de 90.000 lei pentru netransparența procedurilor și practici neconcurențiale. Casa de Cultură Piteşti a fost de asemenea amendată cu 20.000 lei. 10.000 de lei a primit amendă Direcția Sanitar-Veterinară din Argeș. Și Spitalul de Urgenţă Piteşti a fost amendat cu suma de 80.000 lei pentru probleme la achizițiile publice. Erori grave au fost depistate și la achizițiile publice făcute de Consiliile Județene. Consiliul Județean Dâmbovița a fost amendat cu 60.000 de lei, iar Consiliul Județean Călărași a primit amendă de 50.000 de lei. Tot pe lista campionilor la risipit bani publici se află și primăria Alexandria dar și Serviciul de Ambulanță Județean Teleorman amendat cu 20.000 de lei. În privința metodelor neortodoxe folosite de instituțiile amendate, acestea variază. În cazul primăriilor și Consiliilor Județene, frecventă este orientarea banilor publici către firmele „de casă” . Un alt tertip îl reprezintă divizarea contractelor mari care au același obiect pentru a nu se mai ajunge la licitații.