PRIMA PAGINĂ » Stiri » DAMBOVITA » Marea Britanie si copiii țintiți de reclame la jocuri de noroc online

Marea Britanie si copiii țintiți de reclame la jocuri de noroc online

de Andrei Oprescu
36 vizualizări

Un nou studiu realizat în Regatul Unit a analizat prevalența logo-urilor firmelor de jocuri de noroc în programele cluburilor de fotbal. Potrivit studiului, cel puțin 56,8% dintre echipele analizate au avut o prezență ridicată a logo-urilor de jocuri de noroc în secțiunile pentru copii.

Studiul, realizat de Steve Sharman, Catia Alexandra Ferreira și Philip Newall, s-a concentrat pe 44 de cluburi de fotbal din Premier League și Championship și le-a examinat timp de 18 luni. În urma acestuia a reieșit că 56,8% dintre ele prezintă mărci înregistrate ale mai multor firme de jocuri de noroc, inclusiv sigle pe cămăși, în programele pentru copii.

Siglele pentru jocuri de noroc promovate copiilor


Photo meta: reclame la jocuri de noroc
În timp ce cluburile au făcut eforturi conștiente pentru a îmbunătăți expunerea la reclame, expunerea accidentală la siglele pentru jocuri de noroc a crescut. Mesajele legate de jocurile de noroc au depășit de 13 ori mesajele despre riscul dependenței de jocuri de noroc și reclamele la băuturi alcoolice.
Acest lucru vine într-un moment în care cel puțin 1,4 milioane de oameni din Marea Britanie se confruntă cu o anumită formă de vătămare legată de jocurile de noroc, iar alte 1,5 milioane sunt expuse riscului.
Cele mai recente date vin într-un moment în care operatorii de sport și jocuri de noroc se așteaptă la o revizuire pe scară largă a legilor existente privind jocurile de noroc, care cel mai probabil va afecta modul în care apar siglele operatorilor de jocuri de noroc pe activele cluburilor de fotbal.
Cartea albă ar putea încerca să suspende complet publicitatea pentru jocuri de noroc când vine vorba de cluburile de fotbal, deși surse apropiate de BBC Sport au spus că doar echipele din Premier League nu vor mai putea colabora cu operatorii de jocuri de noroc.
Comentând concluziile, autorii lucrării au spus că parlamentarii ar trebui să ia în considerare faptul că fanii pot fi expuși la jocuri de noroc prin mai multe canale, în afara televiziunii. Aceste comentarii rezonează cu un apel recent al CEO-ului UKGC, Andrew Rhodes, unde cerea companiilor de jocuri de noroc să se auto-reglementeze.


Photo meta: jocuri de noroc in regatul unit
Conform echipei care a organizat studiul, „Expunerea indirectă și accidentală la marketingul jocurilor de noroc rămâne ridicată, ceea ce poate fi deosebit de provocator pentru cei care se confruntă cu daune legate de jocurile de noroc. Toate formele de marketing pentru jocuri de noroc trebuie luate în considerare atunci când se fac modificări legislative.”
Prevalența unor astfel de reclame ale operatorilor de jocuri de noroc în secțiunea pentru copii nu este normală, au avertizat cercetătorii, și au spus că doar o interzicere definitivă a unor astfel de parteneriate ar produce efectele dorite.
Demonstrarea unei legături reale între vătămare și sponsorizare
În timp ce prevalența reclamelor la jocuri de noroc poate fi dovedită cu ușurință prin cercetare, legătura cauzală dintre sponsorizarea jocurilor de noroc și jocurile de noroc problematice este cu totul o altă problemă și prezintă unele provocări serioase.
Un purtător de cuvânt al Consiliului pentru pariuri și jocuri de noroc a spus că industria jocurilor de noroc reglementată oferă țării și diferitelor programe sportive plăți substanțiale.
Desigur, există unele evoluții pozitive și în industrie. Una dintre ele este interzicerea voluntară a reclamelor în timpul pauzelor dintre reprize, care a redus reclamele la jocurile de noroc vizionate de copii cu 97%. Un alt punct de mândrie pentru factorii de decizie politică este că numărul jucătorilor problematici din Regatul Unit a scăzut la 0,2% față de perioada analizată anterior, când aceștia reprezentau 0,4% din populație.

Comenteaza

comentarii

Mai multe stiri

Acest website folosește cookies pentru a imbunătații experiența utilizatorilor. Presupunem că esti de acord, însă poți ai opțiuni Accept Află mai multe