PRIMA PAGINĂ » Stiri » DAMBOVITA » PRODUSE DÂMBOVIŢENE PE RAFTURILE SUPERMARKETURILOR

PRODUSE DÂMBOVIŢENE PE RAFTURILE SUPERMARKETURILOR

de Andrei Oprescu
15 vizualizări

Micii producători vor să înceapă o campanie agresivă de promovare a produselor româneşti în supermarketuri. Mai exact se fac demersuri pentru ca jumătate din suprafaţa marilor magazine, destinată alimentelor, să fie ocupată de marfa autohtonă, iar 20% cu produse locale. Potrivit oficialilor dâmboviţeni din agricultură, actul normativ a trecut de comisii, urmează să fie analizat de Camera Deputaţilor, promulgat de preşedintele Klaus Iohannis şi de abia apoi publicat în Monitorul Oficial.

Dacă toţi aceşti paşi vor fi îndepliniţi, iar proiectul va prinde viaţă, 50% din suprafaţa marilor lanţuri de magazine va fi ocupată cu marfă românească. Însă, acest lucru nu va fi posibil decât după ce micii producători se vor asocia în grupuri de producători, să devină o forţă pe piaţă.
La acest moment în ţara noastră sunt aproximativ 22 de grupuri de producători pe hârtie, pentru că în realitate nu funcţionează. În judeţul Dâmboviţa sunt constituite două grupuri pe Valea Dâmboviţei, în pomicultură şi două cooperative, la Lunguleţu şi la Băleni, pe legumicultură. Însă aceştia lucrează în sistem de avarie.
În prezent producătorul este cel care bate la uşa supermarketului să-i fie cumpărată marfa, însă dacă va trece legea care obligă supermarketurile să aibă la raft şi marfă românească, reprezentanţii marilor lanţuri de magazine vor fi nevoiţi să-şi îndrepte atenţia către micii producători.
CORINA ENACHE
RĂDUCU RĂDOI

Mai multe stiri

Acest website folosește cookies pentru a imbunătații experiența utilizatorilor. Presupunem că esti de acord, însă poți ai opțiuni Accept Află mai multe