PRIMA PAGINĂ » Stiri » DAMBOVITA » UN NOU RADAR AL PĂDURILOR, DE LA 1 NOIEMBRIE

UN NOU RADAR AL PĂDURILOR, DE LA 1 NOIEMBRIE

de Andrei Oprescu
65 vizualizări

SUMAL 2.0 intră în vigoare la 1 noiembrie 2020. Începând cu această dată, toți cei peste 100.000 de utilizatori ai SUMAL 2.0, dintre care peste jumătate sunt noi, vor începe să opereze în acest sistem informatic, a transmis Ministerul Mediului. Prin modificarea Codului Silvic, promulgat la începutul lunii septembrie, apare obligativitatea deținerii avizului de transport nu doar pentru materialul lemnos, ci și pentru toate celelalte produse din lemn:

PRODUSE DIN LEMN PENTRU CARE E NECESAR AVIZUL:

*rumeguș;

* biomasă;

* așchii;

*coaja arborilor;

*orice rest de lemn.

Guvernul României a decis, în ședința de miercuri, 28 octombrie, la propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), acordarea unei perioade de grație tuturor noilor utilizatori ai SUMAL 2.0 de a se familiariza cu noul sistem. Astfel, se extinde obligativitatea utilizării vechii versiuni a sistemului până la 30 ianuarie 2021. Până la această dată, cele două sisteme vor funcționa în paralel. Utilizatorii sunt obligați să le folosească concomitent. După expirarea acestui termen, urmărirea transabilității se va realiza exclusiv prin noul SUMAL.

GELU PUIU, SECRETAR DE STAT MMAP

Prin operaționalizarea Sistemului de Urmărire a Materialului Lemnos vom reuși, în timp real, 24 de ore din 24, să avem un management foarte clar asupra masei lemnoase. Vom ști în permanenţă cât lemn s-a tăiat din pădurile României, unde va fi dus acesta, fie în depozit, fie la terți. În permanenţă apar provocări pe care reuşim să le soluţionăm. Factorii implicaţi au venit cu sugestii importante, astfel încât sistemul să devină operaţional. Totul s-a făcut cu paşi siguri pentru ca SUMAL 2.0 să fie eficient. Suntem deschişi la dialog şi în mod special la propunerile venite din partea celor care operează în acest sistem”.

Cu ajutorul SUMAL, se va putea urmări, prin coordonate GPS, orice transport de masă lemnoasă, de la încărcare până în punctul de descărcare. SUMAL 2.0 nu mai permite realizarea transportului dublu pe același aviz. Transportatorii trebuie să încarce în sistemul informatic trei fotografii, din față, lateral şi din spatele mijloacelor de transport. Așa se dovedește că aceeaşi cantitate de material lemnos ajunge şi în depozit.

Mai multe stiri

Acest website folosește cookies pentru a imbunătații experiența utilizatorilor. Presupunem că esti de acord, însă poți ai opțiuni Accept Află mai multe