ÎN BRĂTEŞTII DE JOS, ÎN ŞCOALA REABILITATĂ SUNT CÂŢIVA PREŞCOLARI ŞI UN CABINET MEDICAL
GRĂDINIŢA DIN BUNGETU A FOST REABILITATĂ PE JUMĂTATE ŞI ABANDONATĂ
CĂMINUL CULTURALGĂZDUIEŞTE DISPENSARUL DIN SAT.
In comuna damboviteana Bratesti se fac investitii in institutiile de invatamant care nu au elevi. Scoala din Bratestii de Jos a fost reabilitata, insa in aceasta cladire nu invata niciun copil. Scolarii sunt transportati in Bungetu pentru ca nici acolo nu erau suficienti elevi. O alta gradinita a fost reabilitata, doar pe jumatate si apoi abandonata atat lucrarea, cat si institutia de invatamant. Banii publici sunt aruncati pe investitii inutile.
Instituţia şcolară recent renovată arată foarte bine la exterior şi s-ar părea că elevii învaţă în condiţii foarte bune în Brăteştii de Jos. Problema este că în această locaţie nu există niciun elev, ci doar câţiva preşcolari şi un cabinet medical, înfiinţat recent.
Primarul localităţii, Romică Stoica, este foarte mândru de investiţia făcută şi spune că în interior condiţiile în care copiii îşi desfăşoară activitatea sunt de invidiat. În grandoarea sa, edilul uită însă că aici nu sunt şcolari.
În satul Bungetu situaţia este şi mai gravă. Grădiniţa din localitate a fost reabilitată, cel puţin pe jumătate, cu câţiva ani în urmă. Lucrarea a fost abandonată înainte de finalizare, iar unitatea de învăţământ a fost lăsată în paragină.
Nici Căminul Cultural nu este la îndemăna cadrelor didactice pentru îmbunătăţirea procesului educaţional. Aici mai funcţionează doar o parte din dispensarul satului.
În ceea ce priveşte grădiniţa lăsată în paragină din Bungetu, primarul aruncă pisica în curtea Inspectoratului Şcolar, deşi investiţia s-a făcut din bugetul local.
Profesorii care doresc să desfăşoare activităţi la Căminul Cultural trebuie să vină cu o coasă pentru a putea intra în clădire şi eventual cu nişte produse de curăţenie, întrucât obiectivul este încuiat de ani de zile. Cetăţenii spun că s-au săturat de indiferenţa autorităţilor locale şi speră să atragă atenţia administraţiei locale şi asupra procesului de învăţământ, care stă la baza formării localnicilor.