Dacă în alți ani în fața magazinelor se făceau cozi, iar românii ieșeau cu brațele pline de electronice și electrocasnice, în 2020, Black Friday îi va prinde pe cei mai mulți în fața laptopului sau pe telefonul mobil. Comenzile nu vor lipsi, în ciuda crizei financiare. Un studiu realizat de compania de consultanță Kantar Romania arata ca 54% dintre romani vor cumpăra cel puţin un produs în cadrul campaniei de reduceri Black Friday din acest an. Astfel, 46% dintre aceştia se gândesc prima oară la un magazin online, în creştere cu 20% faţă de anul trecut. Bugetul mediu alocat este de 2.200 de lei, arată datele studiului.
PEPA ADRIANA GHEARĂ, ACCOUNT MANAGER KANTAR ROMÂNIA
În al 10-lea an de când Black Friday se organizează în România, evenimentul a câştigat tot mai mulţi adepţi. Anul acesta datele ne arată o creştere atât a intenţiei de cumpărare faţă de anul trecut, precum şi o creştere a preferinţei pentru cumpărăturile online, tendinţă cu siguranţă accelerată şi de lunile de pandemie”.
Întrebați ce vor cumpăra de Black Friday, cei mai mulți au răspuns electrocasnice şi televizoare, dar şi pentru telefoane mobile şi îmbrăcăminte. Pe listă se mai regăsesc: laptopurile, articolele Home & Deco şi încălţămintea. Studiul Kantar România a fost realizat în perioada 27 – 30 octombrie pe un eşantion de 2.003 respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, din întreaga ţară.