La un an de școală online, elevii au făcut un bilanț, iar efectele învățământului de la distanță se resimt dramatic. 8700 de elevi au răspuns unei consultări publice lansate de Consiliul Național al Elevilor după un an de schimbări majore pentru întreaga societate.Aproape jumătate dintre respondenți (44,5%) afirmă că, la un an de la debutul pandemiei, se simt obosiți, 30,4% dintre elevi declară că se simt anxioși față de ceea ce urmează să se întâmple în următoarele luni, iar 20,3% se simt optimiști. (de aici pui grafica pt episoade depresive) Din totalul elevilor care au completat chestionarul, 34,2% spun că au trecut de 1-5 ori prin episoade depresive. La polul opus, un procent de 12,4% din elevi auexperimentat episoade depresive de 5-10 ori de la debutul pandemiei, iar 17,8% de peste 10 ori. (de aici pui pe paragraf grafica pt episoade anxietate) Din totalul elevilor care au completat acest chestionar, 29,4% din respondenți afirmă că au trecut prin astfel de stări de anxietate, iar un procent de 14,6% dintre elevi s-au simțit anxioși în 5-10 situații de la debutul pandemiei, în timp ce un procent de 29,7% de peste 10 ori. (de aici pui pe paragraf grafica cu asistenta psihologica) Totuși, 71,8% afirmă faptul că nu au avut în această perioadă nevoie de sprijinul consilierului școlar, iar 22,7% din elevi spun că ar fi avut nevoie de astfel de servicii, însă nu au putut beneficia de acestea. Doar 5,5% dintre elevi au transmis faptul că au beneficiat de sprijinul consilierilor școlari. Problema este că pentru cei care au resimțit nevoia de sprijin psihologic și consiliere, nu sunt specialiști suficienți. Consiliul Național al Elevilor a atras atenția în repetate rânduri asupra modificării legislației în vigoare cu scopul scăderii numărului de elevi șipreșcolari alocați unui consilier psihopedagogic și suplinirea posturilor libere de consilieri psihopedagogici din școli cu resursă umană.Printre măsurile cerute de aceștia se mai numără și sporirea atenției acordate problemelor de natură afectivă sau emoțională cu care se confruntă elevii; dezvoltarea unor mecanisme de eliminare a stigmei provocate de ideea participării la ședințe de consiliere psihopedagogică, dar și de asigurare a stării de bine a elevilor în mediul școlar; realizarea unei analize periodice a stării psiho-emoționale a elevilor, prin intermediul unor fișe de feedback anonim, astfel încât să se poată identifica problemele cu care se confruntă membrii comunităților școlare, dar și metode prin care acestea să fie soluționate.
ANXIETATE ȘI OBOSEALĂ ÎN RÂNDUL ELEVILOR
180
articolul precedent