PRIMA PAGINĂ » Stiri » DAMBOVITA » CU VITEZĂ SPRE…FALIMENT

CU VITEZĂ SPRE…FALIMENT

de Andrei Oprescu
4 vizualizări

Cum se poate pune cruce unei companii profitabile? O stiu cel mai bine cei care s-au perindat, dupa Revolutie, la carma CFR Marfa. Pierderi uriase, coruptie, management defectuos si o privatizare esuata, aceasta este reteta insuccesului de la aceasta companie de stat. In zadar au strigat sindicalistii de-a lungul timpului ca se actioneaza impotriva CFR Marfa, chiar din interior. Nimeni nu i-a lasat in seama, iar in Dambovita, pe caile ferate, se face transport de marfa mai mult de catre privati. O spun si angajatii, care vad cum CFR Marfa se indreapta cu viteza maxima spre faliment.

 

In urma cu cativa ani, CFR Marfa se numara printre primele companii cu profit din tara. De la an la an, pierderile inregistrate au devenit uriase, iar situatia este din ce in ce mai grava. Ajunsa in pragul falimentului, singura solutie pentru CFR Marfa, pentru stergerea datoriilor uriase era privatizarea, ceruta de Comisia Europeana si institutiile financiare internationale. Pozitia sindicatelor vis-a-vis de privatizare a fost de la inceput clara: s-au declarat impotriva, aratand exemplele de peste hotare, unde statele au regretat amarnic privatizarea cailor ferate. Privatizarea a esuat, iar dezastrul continua.

In judetul Dambovita, mai sunt aproape 250  de kilometri de cale ferata. Mai multe firme private au acaparat transportul pe calea ferata pentru companii importante. Desi CFR Marfa a prezentat la licitatie preturi mai mici, din cauza datoriilor acumulate  catre stat, a pierdut. La mijloc au fost interese politice si actiunile unor oameni chiar din interiorul companiei, au strigat sindicalistii. Una dintre firmele private in fata careia CFR Marfa a pierdut transportul pe calea ferata in Dambovita, este S.C. Grup Feroviar Roman, care are un director general, fost sef la CFR si care trebuia sa cumpere compania de stat.

 

Singura solutie pentru feroviarii damboviteni, pentru a-si pastra locurile de munca a ramas fabrica din zona de nord a judetului. Daca si aceasta ar renunta la transportul pe calea ferata, oamenii se tem ca vor fi dati afara in numar mare.

 

Multi ceferisti damboviteni stiu cine poarta vina pentru acest dezastru: cei care s-au perindat pe la conducerea companiei. Pentru oameni lucrurile sunt simple: CFR Marfa a incasat bani, dar acestia au ajuns in buzunarele unora, altfel nu se explica pierderile uriase inregistrate de companie. Ei singuri ne-au condus la faliment, marturisesc cfr-istii, care din pacate nu au nicio putere. Nu pot decat sa priveasca cum gigantul la care au lucrat zeci de ani se prabuseste.

 

Mădălina Zăbavă

Loredan Bouroușu, Radu Constantinescu

 

 

 

 

 

 

Mai multe stiri

Acest website folosește cookies pentru a imbunătații experiența utilizatorilor. Presupunem că esti de acord, însă poți ai opțiuni Accept Află mai multe