Elevii din mai multe școli din Dâmbovița fac naveta pe jos kilometri întregi, asta în timp ce microbuzele școlare zac în parcare. Un control al poliției a tras pe dreapta aproape jumătate din microbuzele școlare din Dâmbovița din cauza lipsei licenței de transport. Pentru a obține documentele, este necesar să fie școlit un manager de transport, să existe contract cu un service auto, șoferul să aibă atestat și apoi să fie obținut avizul de la ARR. În multe cazuri elevii vor face naveta pe jos sau cu căruțele până la finalul lunii octombrie în cea mai fericită situație.
La Școala cu clasele I-VIII din Poiana, județul Dâmbovița, 92 de elevi beneficiau de transport școlar pentru că locuiesc la distanțe mari de unitatea de învățământ. Copiii învață în două schimburi așa că microbuzul școlar este indispesabil.
În fiecare dimineață și după terminarea orelor, părinții apar cu bicicletele în fața școlii și ăși așteptă copiii. Unii vin singuri deși parcurg kilometri întregi pe câmp, ca în cazul acestor fetițe.
Directorul unității de învățământ a cerut să fie pus în funcțiune microbuzul până se va obține documentația necesară pentru a nu-i lăsa pe copii pe drumuri, dar legea nu permite acest lucru. Pentru transportul copiilor este nevoie de licență, până atunci microbuzele vor sta în garaj. În această situație sunt jumătate din microbuzele școlare din județ.
Primăria a început deja demersurile pentru obținerea licenței, dar procedura este de durată. Mai întâi trebuie să fie școlit un manager de transport parc auto. La Poiana există doar un microbuz, însă chiar și așa este necesar postul. Apoi se depune dosar la ARR, cu toată documentația, inclusiv regulament de transport elevi și apoi trebuie eliberată licența.
Eliberarea licenței se va face abia la sfârșitul lunii octombrie, în cel mai fericit caz, dacă viceprimarul promovează din prima cursul, iar dosarul este soluționat rapid. Până atunci bunicii și părinții vor face naveta alături de copii, cu bicicletele sau căruța.