A venit momentul bilanțului minivacanței de Paște și 1 mai. Cifrele nu sunt deloc mici și arată faptul că românii nu se dezic de la distracție și cumpărături. Primele calcule, indică faptul că românii au cumpărat de Paşte 180 de milioane de ouă, cu 50% mai mult decât într-o lună obişnuită, 7,5 milioane de cozonaci şi 3 milioane de miei.
Și dacă mesele au fost îmbelșugate și distracția a fost pe măsură. Dacă unii au petrecut în familie, alții au ales destinațiile de pe litoral și Valea Prahovei. Cei aproximativ 109.000 de turişti români care şi-au petrecut minivacanţe de Paşte şi 1 Mai în staţiuni din ţară au cheltuit aproximativ 59,9 de milioane de lei (peste 12,5 milioane de euro). În toate zonele turistice din România s-au vândut aproximativ 109.000 de locuri, în timp ce în străinătate au plecat pentru minivacanţa de Paşte şi 1 Mai peste 11.650 de turişti.
În topul preferinţelor românilor s-au aflat în aceste zile staţiunile rurale, cu 42.000 de locuri vândute, urmate de staţiunile de pe litoral cu 29.000 de locuri vândute, de cele montane, cu 20.000 de locuri vândute şi de cele balneare, cu 17.000 de locuri vândute. Şi anul acesta, pensiunile din zona rurală au reuşit să atragă aproximativ 42.000 de turişti, acelaşi număr ca şi anul trecut.
Un studiu realizat de cea mai mare agenție de turism online din România arată că românii au ales și destinații din străinătate pentru Paște. Astfel aproximativ 40% dintre vânzările de pachete turistice pentru Paşte s-au concentrat pe Roma, Atena, Dubai şi Amsterdam, unde preţul mediu de achiziţie al unui pachet este de 470 euro. Cu un buget mai redus, pornind de la 191 euro/persoană, românii au petrecut Paştele la Milano având în pachet bilet de avion, 3 nopţi de cazare la hotel de 3 stele şi asigurare medicală, iar 250 euro/persoană au costat sărbătorile pascale în Budapesta, Berlin, Dublin sau Bruxelles, potrivit agerpres.
MINIVACANȚA DE PAȘTE, ÎN CIFRE
12
articolul precedent