La doar două săptămâni de la începerea anului şcolar, bilanţul autorităţilor nu arată deloc bine. Deşi au fost nenumărate scandaluri în unităţile de învăţământ dâmboviţene, autorităţile nu s-au învăţat minte, iar bilele negre apar ca pe banda rulantă. Şi în acest an şcolar se vorbeşte despre personal necalificat la catedră, despre institutii de învăţământ care nu au Autorizaţie Sanitară de Funcţionare şi despre cornuri cu mucegai care ajung pe bancile elevilor. Doar atât, se vorbeşte, dar nu se face nimic!
Chiar dacă toată lumea pune mare preţ pe informaţiile dobândite de elevi în şcoli, metoda utilizarii personalului necalificat este încă folosită. Fie nu sunt suficienţi candidaţi la catedre, fie nu se mai găsesc profesori bine pregătiţi, posturile se ocupă în masă, de oricine. În prezent, în judeţul Dâmboviţa, se mai găsesc minim 11 profesori necalificaţi, conform raportului IŞJ, însă realitatea din teren cu siguranţă ar arăta un număr mai mare de oameni care nu au ce căuta la catedră, dar stau totuşi în faţa elevilor, cu statutul de profesor. Încă vorbim despre toaletele din fundul curţii, despre mobilier rupt, despre norme de igienă inexistente şi aşa mai departe, însă acestea sunt mascate, sub titulatura probleme generalizate.
În aceste “probleme generalizate” s-au investit miliarde de lei vechi, bani care nu au fost utilizaţi niciodată în folosul copiilor. Chiar dacă anul şcolar a început de zile bune, autorităţile nu se grăbesc nici acum să identifice problemele, în vederea rezolvării acestora. Din 597 de unităţi şcolare, reprezentanţii DSP Dâmboviţa abia au controlat 20% dintre acestea.
Şi lista problemelor continuă, fără ca cineva să vină cu soluţii concrete. Lista neconcordanţelor din şcoli este încheiată de programul laptele şi cornul. Contractele atribuite preferenţial au consecinţe şi în acest an, iar produsele, care în loc să le potolească foamea elevilor îi pot trimite direct la spital, au ajuns pe masa inspectorului general.
Problemele sunt expuse public, dar suntem convinşi că multe se află încă sub preş. Întrebarea noastră este cine le rezolvă şi în ce fel? Se face mult zgomot în jurul acestor neconcordanţe, de fiecare dată după ce începe scoala şi nu înainte, când ar putea fi rezolvate fără ca elevii să fie afectaţi. Cine răspunde pentru aceste nereguli şi când ne vom putea mândri cu un sistem educaţional nepătat de interesele politice şi de goana după bani şi putere a celor care deţin cele mai importante funcţii? Sunt doar nişte întrebări retorice, dar care dau răspunsul la întrebarea de ce tinerii din ziua de astăzi nu mai sunt la fel de bine pregătiţi după ce ies de pe băncile şcolilor? Pentru că, încă o dată autorităţile “vegetează”…