Sărbătorile se apropie cu pași repezi și dacă în multe case gospodinele se pregătesc să prepare rețetele tradiționale de cozonac, așa cum le-au moștenit de la bunica, foarte multe doamne vor cumpăra bunătățile din comerț. Cu nucă, rahat sau stafide, cozonacul rămane oricând desertul preferat al românilor. Aşa că, în această perioada clienții trec pragul patiseriilor pentru a comanda. Patiserii s-au înarmat cu multă răbdare şi forţă de muncă pentru a realiza cei mai buni cozonaci. Anul acesta vânzările de cozonaci vor înregistra o scădere cu circa 10% din cauza pandemiei, comparativ cu 2019, a declarat pentru AGERPRES preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase – ROMPAN, Aurel Popescu.
SURSA: AGERPRES
AUREL POPESCU, PREȘEDINTE ROMPAN
„Noi anul trecut am avut o vânzare de circa 7,5 milioane de cozonaci. Anul acesta din cauza pandemiei şi pentru că oamenii ies din casă mai puţin, mai rar, nu se întâlnesc cu prietenii, estimăm o vânzare mai mică cu circa 10%, ceea ce este îmbucurător faţă de vânzările din perioada Paştelui, când au fost scăderi de 30-40% şi acest lucru a avut repercusiuni foarte importante asupra celor din panificaţie”.
Prețul pentru prăjitura tradițională va crește cu cel puțin 10% în acest an.
SURSA: AGERPRES
AUREL POPESCU, PREȘEDINTE ROMPAN
„Vânzările au scăzut, producţia a scăzut, iar cheltuielile au crescut, nu mai vorbesc despre materia primă, nu mai vorbesc despre întreţinerea spaţiilor de producţie ca să corespundă şi să nu fie infectate în această perioadă. Au fost cheltuieli mult mai mari şi bineînţeles din cauza scăderii cifrei de afaceri totul s-a dus în profitul societăţilor, care de multe ori a fost zero şi sub zero”.