112 nu este call-center, are un singur obiectiv: acela de a salva vieti! Un apel fals poate insemna o viata pierduta. Se pare insa ca putini sunt cei care tin cont de acest lucru. In Dambovita, anul trecut, peste 77% din apelurile primite la numarul unic de urgenta 112 au fost false. Liniile de urgenta sunt incarcate inutil de indivizi care nu au alta ocupatie decat sa ceara informatii sau sa adrese injurii. Cei care fac asta nu scapa insa nepedepsiti. Anul trecut, in Dambovita, aproape 900 de oameni au fost sanctionati.
Numarul apelurilor false la 112 in judetul Dambvoita este alarmant! Din aproape 439.000 de apeluri, 77% au fost false. Asta inseamna ca in 338.000 de cazuri, linia telefonica a fost ocupata inutil, pentru ca nu a fost vorba despre o situatie de urgenta reala. Motivele pentru care unii cetateni suna la 112 sfideaza bunul simt, in conditiile in care acest serviciu are un singur obiectiv: acela de a salva vieti! Oamenii le cer operatorilor informatii despre evenimente care se petrec in localitatea lor, pun muzica, nu vorbesc sau adreseaza injurii. Multi confunda angajatii de la 112 cu cei de la informatii, cerand legatura cu diverse institutii sau persoane publice. Altii cer sfaturi medicale.
Cei care apeleaza abuziv serviciul unic de urgenta nu scapa insa fara sanctiuni, asa cum arata si datele oferite de Serviciul de Telecomunicatii Speciale.
ECHIPA: Madalina Zabava / Radu Constantinescu