Pe principiul nicio ieșire publică fără anunțuri bombă, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu a mai aruncat câteva momeli în ceea ce privește schimbările majore pe care le vrea în sistemul de învățământ românesc. Deși a recunoscut că aproape 1500 de școli din țară nu au grupuri sanitare și elevii merg la toaletă în fundul curții, ministrul vrea să doteze unitățile cu tablă inteligentă, vrea să evalueaza profesorii pe modelul japonez și mai vrea bacalaureat diferențiat. Toate acestea, ar trebui să schimbe învățământul, dar momentan sunt doar idei. Prezentă miercuri, la Cluj-Napoca, la Conferința națională ”Prioritățile Președinției României la Consiliul UE în domeniul educației”, la care au participat toți șefii inspectoratelor școlare județene din țară, ministrul Ecaterina Andronescu a prezentat și modul în care își propune să revoluționeze sistemul de învățământ românesc. Ideile mărețe sunt doar praf în ochi pentru mulți elevi și dascăli care încă mai învață în condiții precare. Astfel, 1.460 de şcoli din România au grupurile sanitare în curte, respectiv nu au autorizaţie sanitară. Ministrul știe de probleme și speră să mai rămână bani și pentru asta. MINISTRUL EDUCAȚIEI, ECATERINA ANDRONESCU “Avem 1.460 de şcoli care au grupurile sanitare în curte şi din această pricină nu au autorizaţie sanitară pentru că ea se dă în măsura în care există apă curentă în şcoală. În proiectul de buget sper ca această sumă să fi rămas, nu am văzut ultima variantă, dar aşa cum ştiu în buget există bani în aşa fel încât în acest an să încercăm să lichidăm acest subiect”. Odată clarificată această situație: pe principiul om trăi și om vedea..ministrul a trecut la ideile mărețe. Ecaterina Andronescu vrea:
TABLĂ INTELIGENTĂ – 90.000 BUCĂȚI
TABLETE PENTRU ELEVI -1.700.000 BUCĂȚI
LAPTOPURI PENTRU PROFESORI
Pentru asta ministrul cere răbdare. Nu se poate totul peste noapte. Susține că va accesa un proiect de 400.000.000 de euro. Tot la capitolul idei pentru îmbunătățirea sistemului de educație, vrea să implementeze modelul japonez de evaluare a profesorilor cu evaluarea profesorilor din 10 în 10 ani. Ministerul Educaţiei Naţionale derulează un proiect, din bugetul de stat, prin care sunt formaţi 55.000 de profesori, precizând că în acest moment au fost selectaţi cei 1.500 de formatori ai programului Ecaterina Andronescu vrea:
EVALUAREA PROFESORILOR DUPĂ MODELUL JAPONEZ PROFESORI EVALUAȚI DIN 10 ÎN 10 ANI
55.000 PROFESORI FORMAȚI
1500 DE EXPERȚI
Totodată, Ecaterina Andronescu cea care in 2003 a restructurat scolile profesionale si le-a înlocuit cu şcolile de arte și meserii. Ulterior în 2009, Ecaterina Andronescu, a desfiintat scolile de arte si meserii, directionand locurile catre liceele tehnice. Ulterior, s-a revenit la școli profesionale. Acum, ministrul vine cu ideea că trebuie regândite școlile profesionale pentru a acoperi nevoile de pe piata muncii, accesul la practică și bacalaureat profesional. Ecaterina Andronescu vrea:
REGÂNDIREA ȘCOLILOR PROFESIONALE
ASIGURARE PRACTICĂ
BACALAUREAT PROFESIONAL
Totodată ministrul a mai precizat și că nu este de acord cu interzicerea telefoanelor mobile în școli și că ar trebui incluse în procesul educativ.