Siderurgia romaneasca a fost pusa pe butuci, treptat, dar sigur! Combinatul de Oteluri Speciale de la Targoviste este dovada clara. Candva unul dintre motoarele economiei judetului Dambovita dar si al tarii, combinatul a ajuns in pragul dezastrului. Generatii intregi i-au trecut pragul, au muncit pe branci, au suferit si au sperat. Desi sfarsitul este iminent, oamenii s-au incapatanat sa mai creada ca se poate face ceva. O noua lovitura a fost primita saptamana acesta. Dupa ce de cateva luni de zile am asistat la demolare a sectiilor altadata productive, doua dintre cosurile industriale au fost detonate. Conducerea sustine ca sunt pe linia de plutire dar muncitorii nu mai spera la nimic. Istoria unui dezastru, in urmatorul reportaj.
„A fost COS Targoviste” este expresia de pe buzele tuturor! Episodul de miercuri seara le-a naruit si ultimele sperante. Oamenii au privit neputinciosi cum colosul este pus la pamant. Timp de cateva luni bucata cu bucata din sectiile odinioara productive ale combinatului au fost dezafectate pentru fierul vechi. Conducerea a disimulat totul printr-o asa-zisa reorganizare, oamenii au simtit altceva. Sfarsitul este iminent si aproape. Dar cum a inceput totul?
Incepând cu anul 1990, siderurgia romaneasca incepe sa fie afectata de criza. Cererea de pe piata interna a scazut, iar utilajele învechite si lipsa investitiilor au afectat competitivitatea companiei. La acestea s-au adaugat datoriile istorice pe care le acumula de la an la an. Societatea se transforma intr-o gaura neagra si este in final inclusa pe lista intreprinderilor bune de vandut. In august 2002 este perfectat contractul de privatizare. Mechel este scutit si de la plata majorarilor si penalitatilor aferente.
La finalul lui 2012, Mechel opreste intreaga activitate de la toate combinatele. ANAF trece la executarea silita impotriva COS Targoviste pentru datorii de peste 10 milioane de euro. Dupa doar doua luni, Mechel anunta vanzarea tuturor combinatelor romanesti.
La sfarsitul lunii iulie 2013, blocheaza cu protestele traficul de pe DN 72. Protestatarii au traversat drumul, pe trecerea de pietoni, continuu, timp de 30 minute. Si-au strigat nemultumirile si nu au mai lasat niciun autoturism sa inainteze.
Miercuri seara Targovistea si locuitorii sai au avut parte de cel mai dureros episod.
Mii de oameni au muncit in combinat si au ramas pe drumuri, mii de familii sufera din aceasta cauza.De la peste 6000 de angajati in 1990, la aproximativ 4700 in 2005 si 2250 in 2011. In prezent 1300 de salariati mai lucreaza la Mechel, iar combinatul este daramat bucata cu bucata.