Comuna Malu cu Flori este la un pas de faliment. Totul din cauza unei gestionări proaste a proiectelor europene, privind infrastructura. Reabilitarea drumurilor de exploatare agricolă a dat mari bătăi de cap administraţiei anterioare, iar constructorul a executat lucrările după ureche. Acum se munceşte la foc continuu, pentru ca totul să fie gata până la sfârşitul lunii septembrie. În caz contrar, executivul trebuie să returneze Uniunii Europene 45 de miliarde de lei vechi.
Lucrările la proiectul de reabilitare a drumurilor de exploataţie agricolă a fost demarat în anul 2013, pe măsura 1.2.5. Încă de la începutul acestuia a fost probleme în ceea ce priveşte execuţia, iar la un moment dat, asfaltul proaspăt turnat era plin de fisuri, apărările de mal lipseau cu desăvărşire, iar muncitorii au renunţat definitiv la lucrări. Actualul primar spune că a preluat proiectul executat în jur de 40%. Proiectul vine în completarea unei alte lucrări, pe măsura 3.2.2., iar intersectarea acestora a generat alte întârzieri de execuţie.
Lucrările sunt continuate acum cu aceeaşi firmă, din Giurgiu, dar cu un alt diriginte de şantier şi cu mai multă forţă de muncă din comună. Cetăţenii care primeau ajutor social, fără a presta muncă în folosul comunităţii au rămas fără ajutorul bănesc de la stat, dar au fost angajaţi de firma executantă.
Chiar şi aşa, probleme apar mai mereu.
Cealaltă firmă care lucrează pe raza comunei Malu cu Flori are o lucrare de infrastructura finalizată, însă nerecepţionată. Au blocat accesul colegilor pentru ca lucrarea să rămână intactă până la recepţie. Pentru că vorbim de o treabă românească, din peisaj nu puteau lipsi lucrările prost executate, care au fost refăcute pe cheltuiala constructorului, generând o altă pierdere de timp.
Dacă proiectul nu va fi gata până în data de 30 septembrie, administraţia locală trebuie să returneze 45 de miliarde de lei vechi Uniunii Europene, ceea ce ar însemna falimentul comunei.
La bugetul local sunt doar 3 miliarde de lei vechi şi în plus Primăria a mai făcut un împrumut de alte 12 miliarde de lei vechi pentru a face faţă cheltuielilor şi pentru a face faţă cofinanţării. Atât actualul primar, cât şi constructorul dau garanţii că proiectul va fi terminat la timp de această dată, iar administraţia locală va scăpa de corecţiile financiare.